Advent 2013. Meggyes és mákos szaloncukor - kézzel készített karácsonyi ajándék 3.
2013. december 15. írta: StileDiVita

Advent 2013. Meggyes és mákos szaloncukor - kézzel készített karácsonyi ajándék 3.

Ez egy kicsit rendhagyó ajándék lesz, ugyanis nem kifejezetten csak az én munkámat dicséri. Onnan indult minden, hogy kitaláltam, házi szaloncukrot szeretnék készíteni. Én imádom a marcipánost, a férjem pedig a mákosat. Első utam Praliné Paradicsom - Zsuzsi blogjára vezetett. Ott megtaláltam azt, amire én vágytam, de a mákoshoz segítséget kellett kérnem. Nagyon megtetszett Zsuzsinak az ötlet, ezért elkészítette a kérésemre, hogy legyen útmutató receptem. Íme hát, a szaloncukrok, melyek idén is a fánkat fogják díszíteni, de tökéletes ajándékba is. 
ADVENT 2013. MEGGYES ÉS MÁKOS SZALONCUKOR - KÉZZEL KÉSZÍTETT KARÁCSONYI AJÁNDÉK 3.
Meggyes-marcipános szaloncukor - kb. 17 dkg -
Hozzávalók
- 10 dkg egész, hámozott mandula - egy kis vízben főzve -
- 80 gr cukor
- 25 gr akácméz
- 30 gr víz
- néhány csepp keserűmandula-aroma
- 2 ek. aszalt meggy konyakban áztatva
- kb. 20 dkg temperált csokoládé
Elkészítés
A mandulákat annyi vízben, amennyi ellepi, felforraljuk, majd néhány percig állni hagyjuk. Ezután lecsepegtetjük a mandulákat. Aprítóban durvára aprítom. 118 fokra melegítem a cukor, méz és víz egyvelegét, majd amikor szirupossá válik, a sütőpapírra helyezett manduladarabokra öntöm, hogy mindenhol ellepje. Hagyom teljesen kihűlni, majd aprítógépben pépesre dolgozom. Ez a folyamat közben adom hozzá a pár csepp keserűmandula-aromát. Amikor massza állagú lett, kiveszem, átgyúrom, folpackba csomagolom, s hűtőbe teszem kb. másfél órára - de akár egy napot is állhat a hűtőben -. Amíg a marcipán a hűtőben van, az aszalt meggyet beáztatom a konyakba. Kiveszem a masszát, s szaloncukrokat formázok belőle úgy, hogy mindegyikhez tetszőleges mennyiségű meggyet formázok hozzá. Amikor kész vannak a szaloncukor alapok, a csokoládét temperálom - a csoki 3/4 részét felmelegítem 32-33 fokosra, az 1/4 részét pedig apróra vágom vagy lereszelem, s amikor kész a 3/4 rész, akkor folyamatosan adagolva hozzákeverem az 1/4 részt. 31 fokosnak kell lenni, akkor jó a csoki -, s belemártogatom egyenként a szaloncukrokat, s sütőrácson lecsepegtetem. Ha megdermedt a csokoládé, becsomagolom a már kész szaloncukrokat és mehet is a karácsonyfára. 
Mákos-marcipános szaloncukor - kb. 30 db. - 
Hozzávalók
- alapmarcipán - fent olvasható -
- 15 gr darált mák
- 25-30 gr meggybefőtt leve
Elkészítés
Ugyanúgy készül, mint az alap marcipános, csak amikor a marcipánt durvára aprítom, akkor hozzáadom a mákot is. Valamint, amikor a már cukorszirupos masszát dolgozom össze a robotgépben, akkor egy kevés meggybefőtt levet is adok hozzá. 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozmaringescsokolade.blog.hu/api/trackback/id/tr677960922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása